Vragen over Camera's

Antwoord op je vragen.

Stel Chrome of Firefox in als je standaard browser om je aan te melden. 

Als het scannen van de code op uw telefoon scherm niet lukt tijdens het installeren, let dan op de volgende punten:

Voordat u de installatie begint:

  1. Update de KlikAanKlikUit Next App naar de nieuwste versie.
  2. De camera werkt alleen op  2,4Ghz Wifi-netwerken. Zorg dat uw telefoon hiermee verbonden is (en niet met 5Ghz Wifi)
  3. Als u de camera al eerder heeft geïnstalleerd, dient u deze eerst te resetten. (druk zo’n 15 seconden op de reset knop totdat de camera zacht klikt) Verwijder de camera dan ook uit de App. Wacht enkele minuten voordat u de installatie in de App begint.
  4. Zorg dat u de installatie dichtbij uw Wifi router uitvoert.
  5. Controleer vooraf goed of u het juiste Wifi wachtwoord heeft. 
  6. Controleer of de rode infrarood LEDs van de camera niet aan staan. Als dit wel zo is, zorg dan voor meer omgevingslicht, door bijvoorbeeld dichter bij een raam te staan (overdag of in goed verlichte ruimte).

Tijdens het installeren/scannen:

  1. Het scannen duurt gemiddeld zo’n 10-30 seconden (er wordt een WiFi verbinding opgezet en de verbinding wordt gecheckt).
  2. Zorg dat de telefoon en camera niet bewegen tijdens het scannen.
  3. Zorg dat de afstand van camera naar telefoon ongeveer 10 cm is. Varieer eventueel de afstand langzaam tussen 10 en 20 cm.
  4. Gebruik in uw zelf gekozen gebruikersnaam en paswoord voor de camera geen spaties. 

Als dit nog niet werkt, sluit de installatie af en controleer het volgende punt goed:

  • Controleer of het Wifi netwerk 2,4 Ghz is.  Zet eventueel uw 5Ghz Wifi netwerk tijdelijk UIT in uw Wifi router instellingen.
  • Controleer uw Wifi netwerk naam en paswoord door met deze gegevens (opnieuw) in te loggen met een telefoon, tablet of laptop.
  • Probeer de installatie met een andere/nieuwere telefoon.
  • Om als laatste te proberen: als uw Wifi netwerk naam speciale karakters in zich heeft, verwijder deze karakters.

Als uw Wifi netwerk naam niet automatisch herkend wordt tijdens installatie, bekijk de oplossing hieronder.

  1. Verwijder de App en installeer deze opnieuw. Geef vervolgens bij het openen van de app (of tijdens installatie) akkoord voor gebruik locatie en gebruik van de camera.
  2. iPhone/iPad: Zet ‘Locatiebepaling’ aan (deze vind je onder ‘Instellingen’). Android: Zet ‘Locatie gebruiken’ aan (deze vind je onder ‘Instellingen’).
  1. Ga naar de instellingen (rechtsboven) van de betreffende camera en zet het schuifje van pushnotificaties uit en vervolgens weer aan. Controleer of dit heeft gewerkt.
  2. Ga naar de instellingen (rechtsboven) van de betreffende camera en stel de detectiegevoeligheid in op stand 4.
  • Het algoritme van de camera ‘ziet’ alleen hele personen (niet een zwaaiende hand o.i.d.). 
  • Ga naar de instellingen (rechtsboven) van de betreffende camera en stel de detectiegevoeligheid in op stand 4.

Haal in dit geval de stekker uit het stopcontact en wacht tenminste 10 seconden. Doe de stekker weer terug in het stopcontact en wacht tot de camera opnieuw is opgestart.

De camera biedt ruimte voor een micro SD-kaart van maximaal 128GB.

Afhankelijk van verschillende factoren kan de camera zo’n 8-10 dagen continue opnemen met een microSD kaart van 128GB.

Gemiddeld duurt het resetten zo’n 10 seconden en wordt bevestigd door een klikkend geluid. 

De kabel heeft een lengte van 2.5 meter.

Ja, dat kun je instellen. Dit kan handig zijn wanneer je een camera hebt die bijvoorbeeld door glas/ramen moet filmen.

Je antwoord niet gevonden?

Heb je niet kunnen vinden wat je zocht?